lördag 15 augusti 2015

Alfons-tema

Arkiv: Inlägg som flyttats från min klassblogg skrivet 2013-05-23


Vår läsebok om Den magiska kulan är så gott som slut. Vi har nu Olles bokstavssång kvar att läsa. Den finns att lyssna på som ljudfil. Det finns några skrivuppgifter kvar att göra som skrivläxa i läxboken.

De sista 12 skrivuppgifterna handlar om att läsa så ofta man vill, gärna varje dag. Man skriver ner bokens titel, datum, vem man läst för eller om man läst tyst och vad man tyckte om boken. Det är okej att låna småböcker från bokhyllan i klassrummet att läsa hemma eller att läsa en stund (5-15 min) i någon kapitelbok.

Så här på slúttampen av terminen har vi börjat med ett nytt tema om Alfons Åberg. Vi har fått låna en stor boklåda med Alfons-böcker från biblioteket. Alla barn har i grupp om två eller tre fått en Alfons-bok att läsa tillsammans. Tanken är att gruppen ska göra en egen Alfons-bok med egna bilder och egen datorskriven text. Böckerna ska bli så fina så vi kan läsa upp dem för andra, t.ex. för er föräldrar, och att vi kan spara dem som ett minne från ettan.

Efter att gruppen läst sin Alfons-bok har de fått sammanfatta boken och skriva om personer, miljöer och händelser i början, mitten och slut.

Nu är många uppe i arbetet att rita bilder som ska passa i deras bok. Sedan får de ordna bilderna i rätt kronologisk ordning innan de sätter sig för att skriva en egen text på datorn (utan att titta i Alfons-boken). Vi är väldigt imponerade av arbetsivern och skaparlusten i klass 1!
















Hittade de fina Alfons-böckerna som vi gjorde som grupparbete innan sommarlovet. Har fått tag på ett program som gör att man kan läsa dem via datorn. Det kommer fler inom en vecka.

Klicka mitt på för att öppna och läsa. Ha en trevlig lässtund tillsammans!










Här är några fler Alfons-böcker att läsa och njuta av...















Nya Alfons-böcker att sluka via bloggen!







Här kommer äntligen de fyra sista Alfons-böckerna. Visst blev alla fina? :)













9 kommentarer:

  1. För bara några dagar sedan läste jag om kärleks- och relationsbloggen, då såg jag en kommentar från en kvinna som bor i London, Storbritannien. hon delade med sig av sitt vittnesbörd om hur en trollformel hjälpte henne att få tillbaka sin kärlekspojkvän inom två dagar efter att hon gjorde en bön för kärlekstrollformel. Jag var intresserad och jag ville göra samma sak för att åtminstone få min man att komma hem och hälsa på mig och vår dotter Alicia, hon har gråtit att hon vill träffa sin pappa och jag har försökt berätta för henne att hennes pappa är kommer hem snart. så jag måste göra allt för att få hans uppmärksamhet hem. Så jag kontaktar e-postadressen till kärlekstrollformaren som jag kopierade från damkommentaren (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) som var mejlet jag fick från kommentarblogginlägget. så jag skickar ett meddelande till Dr Oduduwa för att hjälpa mig få tillbaka min man hem. bara några ögonblick senare fick jag ett svar från Oduduwa och han försäkrade mig att han kan hjälpa mig att ta hem min man. Han har hållit på med detta i över 40 år. Jag trodde och jag går vidare för att följa alla hans instruktioner och jag fick de kärleksförtrollningar som krävs för att få det att fungera. sedan precis efter två dagar lanserade vi kärleksförtrollningen på honom med hans namn och fotobild på min man, sedan fick jag ett samtal från ett okänt nummer, först glömde jag att jag inte gjorde något och jag svarade inte på samtalet, senare Jag läste ett sms från samma okända nummer som förklarade att det var han Anderson min man, jag blev chockad eftersom jag under nästan 6 månader nu inte har fått ett sms eller telefonsamtal från min man, så jag svarade honom att ringa tillbaka, så han ringde och förklarade och ber mig om ursäkt för att jag och vår dotter Alicia levde hemma så länge för att kanske en annan kvinna har använt kärleks charm för att få ner honom. Så han lovade att komma hem nästa dag och jag förväntade mig att träffa honom, följande dag runt 12:00 vid midnatt kom han hem då vår dotter redan sov, jag trodde aldrig att det här kunde fungera så snabbt och snabbt, jag är så glad idag eftersom jag har min man här vid min sida och han har sagt upp sig från jobbet och har fått ett annat jobb väldigt nära huset här i Hatfield. Jag är väldigt glad över att få dela min sanna kärlekshistoria här eftersom jag vet att den också kommer att motivera och vara en inspiration för någon där ute som går igenom en liknande situation i sitt äktenskap. Jag tackar starkt Dr Omini Love-spell-expert för hans visdom och talang att göra en kärlekstrollning som faktiskt fungerar. Jag rekommenderar honom starkt till alla som vill få tillbaka sin kärlekspartner och återställa kärleken och tilliten till sitt äktenskapsförhållande att kontakta honom via hans personliga e-post, det är gratis och kostar ingenting att göra en förfrågan idag.
    Jag kommer också att släppa e-postadressen här om någon vill få tillbaka sin kärlekspartner precis som jag fick tillbaka inom två dagar efter kärleksförtrollningsböner.
    Få gratis onlinekonsultation nu via:(dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera
  2. Jag har försökt i 8 år att bli gravid och behövde hjälp! Jag har gått till läkare men fortfarande ingenting. Läkarna förklarade att jag och min man är fertila och jag vet inte vart jag ska vända mig. I ett av mina besök på sjukhuset träffade jag någon som vi pratade mycket med och hon förklarade hur hon väntade i 15 år tills hon träffade Dr Ilekhojie som gav henne örter som gjorde henne gravid bara en månad efter. Hon sa så många bra saker om Dr Ilekhojie och jag var tvungen att se själv. Det har gått 4 månader sedan jag fick örterna och vi är redan gravida. Tack vare Dr Ilekhojie är jag så exalterad att jag snart blir mamma. Jag lämnar hans kontakthjälp till alla som har problem med att bli gravida. Lita på mig och be honom om hjälp. E-post gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte glömma hur Dr Ilekhojie hjälpte mig att återställa mitt äktenskap efter två månaders separation med min fru. Hon gick och tog inte mina samtal. Jag gjorde så mycket för att få tillbaka henne men ingenting fungerade förrän jag såg en kommentar på nätet när någon vittnade om hur Dr Ilehojie hjälpte henne att återställa sitt äktenskap. Jag tog direkt kontakt med honom och berättade om min situation. Han försäkrade mig att jag och min fru kommer att vara tillsammans igen efter att han återställt vår förlorade anslutning med en ritual. Jag gjorde allt han sa till mig behövdes och gav våra korrekta uppgifter. Det har gått över en månad nu och jag och min fru är lyckligare än vi någonsin har varit. Allt tack vare Dr Ilekhojie. Vad andra inte kunde göra, gjorde Dr Ilekhojie det möjligt med 3 dagar. Tack doktor för att du försäkrade mig att du inte är som de andra. Om du vill ha genuin hjälp, kontakta Dr Ilekhojie Telefonnummer/Whatsapp +2348147400259 eller via hans e-post: gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Doktor OG otrzymał moc i został wybrany przez Boga do wyzwolenia świata. Kiedy mój mąż porzucił mnie z jedynym dzieckiem, wszystko się zmieniło. Byłem bez życia, ludzie wykorzystali moją sytuację jako okazję do penetracji mnie. Zostałem pozbawiony wszystkich oszczędności mojego życia i prawie straciłem nadzieję, dopóki w ostatniej chwili nie spotkałem doktora JB. Moje spotkanie z dr OG było cudem i do dzisiaj byłem tego dnia błogosławiony, ponieważ prawie straciłem wszelką nadzieję. Mój mąż, którego zrobiłam wszystko, co możliwe, aby sprowadzić do domu nagle wrócił do domu 2 dni po tym, jak spotkałam doktora OG, korzystając z tego postu, aby podziękować mu za pomoc, a także podzielić się swoim kontaktem, aby inni również mogli z niego skorzystać. skontaktuj się z nim pod następującym adresem ogudosolution@gmail.com WhatsApp. +234 810 098 2751

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte fatta att den här mannen är så verklig. Jag kan inte låta bli att vittna om de goda saker du har gjort för mig. Jag presenterade någon för dig med 100% förtroende och hon ringde precis till mig att hennes man ringde för att avbryta skilsmässan och på väg hem. Jag tror med förtroende och öppenhet, att du kan lösa alla problem. Tack Dr Ilekhojie för din hjälp och faderliga råd. Mitt äktenskap som nästan tog slut har väckts tillbaka till livet på grund av din hjälp. Är du ett offer för några motgångar i ditt äktenskap eller förhållande, kontakta Dr Ilekhojie för hjälp Ring/sms:a +2348147400259 eller mejla: gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vaknar varje dag med ett leende på läpparna, allt på grund av Dr Ilekhojie som har gjort mig en stor tjänst genom att rädda mitt förhållande från upplösning. Jag brukade tro att jag har ett perfekt förhållande tills när min älskare började komma hem sent och varje dag ger han mig olika ursäkter då jag bestämde mig för att hålla ett öga på honom och sedan upptäcker jag att han hade en affär med en annan tjej. Jag var krossad för att jag litade så mycket på honom och visste att han har ett hemligt förhållande och att han längre uppmärksammade mig eller visade mig kärlek. Innan jag visste ordet av lämnade han mig för flickan och jag var i djup röra och förlorade honom till en annan kvinna. Men jag tackar alla som placerat kontaktinformationen för Dr Ilekhojie på Internet. Han hjälpte mig att få tillbaka honom på 48 timmar och idag har min relation återställts med kärlek och stark känslomässig anknytning än någonsin tidigare. Du kan kontakta Dr Ilekhojie via samtal eller WhatsApp på +2348147400259

    SvaraRadera
  7. Jag har försökt i 2 år att bli gravid och behövde hjälp! Jag har gått till läkare men fortfarande ingenting. Läkarna förklarade att jag och min man är fertila och jag vet inte vart jag ska vända mig. I ett av mina besök på sjukhuset träffade jag någon som vi hade ett hjärtligt samtal med och hon förklarade hur hon väntade i 15 år tills hon träffade Dr Ilekhojie som gav henne örter som gjorde henne gravid bara en månad efter. Hon sa så många bra saker om Dr Ilekhojie och jag var tvungen att se själv. Det har gått 4 månader sedan jag fick örterna och vi är redan gravida. Tack vare Dr Ilekhojie är jag så exalterad att jag snart blir mamma. Jag lämnar hans kontakthjälp till alla som har problem med att bli gravida. Lita på mig och be honom om hjälp. E-post gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

    SvaraRadera
  8. Efter 3 veckors separering älskade jag fortfarande min man och ville ha tillbaka honom. Min man skilde sig från mig för att han träffade en yngre kvinna på jobbet. Efter 17 års äktenskap kunde jag inte ge min man ett barn och även om det inte var mitt fel så uppskattade jag honom eftersom han hade tålamod med mig i många år. Jag förklarade alla mina problem för Dr Ilekhojie och han lovade att hjälpa mig om jag är seriös och villig att lita på honom. Bara inom 72 timmar körde min man mil till vårt hus och frågade om vi kunde arbeta oss tillbaka tillsammans och försonas. Han förklarade för mig hur olycklig han har varit de senaste veckorna och bad att få flytta hem. Jag är glad att mitt livs kärlek är tillbaka och att saker och ting blir bättre. Prata med Dr Ilekhojie för all hjälp. Hans whatsapp-kontakt: +2348147400259 eller mejla gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Min man som jag byggde mitt liv med i 23 år lämnade mig och barnen utan ett ord. Allt rasade över mig och jag sträckte ut handen till våra nära och kära och ingen kunde hjälpa. Det kom en tid då han ansökte om skilsmässa även när vi inte hade några problem eller någonsin slogs om något katastrofalt. Dr Isikolo kom till min räddning och fixade problemet jag hade med min man. Han återförenade oss igen och han återvände hem till oss. Livet är verkligen mystiskt och jag trodde aldrig att jag skulle uppleva det jag gick igenom men allt tack vare Dr Isikolo som arbetade för mig och försäkrade mig om de positiva resultaten efter 48 timmar som verkligen blev som han lovade. Han kan också lösa dina problem om du kontaktar honom nu. Sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196 eller mejla: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera